Citroën heeft de wagen gepresenteerd waarmee recordverpulveraar Sébastien Loeb zal deelnemen aan het WTCC-kampioenschap.
Tegen de verwachting in is het geen C4, DS4 of DS3 geworden maar kiest Citroën voor de C-Elysée als basis voor de vormgeving. Op zich niet verwonderlijk, want Citroën maakte eerder bekend dat het de promotie die het WTCC krijgt wil gebruiken voor de expansie van het merk. En laat nu net die C-Elysée op groeimarkten China en Zuid-Amerika gelanceerd zijn.
allesbehalve productiecijfers
Onder de kap een opgekietelde 1.6, dezelfde als die in de DS3 WRC. Het vermogen zou rond de 380 pk (237 pk/l) en 400 Nm liggen en wordt op de voorwielen overgebracht via een Sadev sequentiële zesversnellingsbak. Hij krijgt ook een zelfsperrend differentieel. Voor de remmen vinden we vooraan 380 mm grote schijven met vier zuigers, achteraan zijn dat 300 mm grote exemplaren met twee zuigers.
Citroën laat de wagen zien aan het grote publiek op de IAA autoshow in Frankfurt.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden