Audi geeft de A3 e-tron liever niet de benaming 'Hybrid' mee, zoals bij de A6 en A8 met twee aandrijvingen wel het geval is. Liever kiezen ze voor e-tron, een naam die ze eerder al op wat andere concept cars plakten.
e-tron staat namelijk voor de conceptversie van wat een latere hybride wordt. Vergis je overigens niet, deze A3 e-tron krijgt een andere samenstelling dan de in Shanghai getoonde concept car. Audi maakt gebruik van het gekende recept, al wordt de 2.0 TFSI uit de grotere modellen nu vervangen door een 1.4 TFSI met 150 pk en een elektromotor van 75 kW. Het gecombineerd vermogen bedraagt daardoor 204 pk met een maximum koppel van 350 Nm.
In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 1,5 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt dan slechts 35 g/km. Puur elektrisch is de radius beperkt tot 50 km.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 14 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 17 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden