Update: Video Porsche maakt vandaag haar nieuwste gelimiteerde editie van de 911 bekend. De 911 GT3 RS 4.0 krijgt een 4.0 liter zescilinder onder de kap die beschikt over 500 pk op 8.250 rpm en 460 Nm op 5.750 rpm. Dat blok is niet alleen de grootste ongeblazen motor in het 911 gamma, het is ook de krachtigste van de lijn, met 125 pk / liter.
De krukas van de motor werd ongewijzigd uit de 911 GT3 RSR gehaald en in deze nieuwe 4.0 editie gelepeld. Met die ingrediënten werkt hij de sprint naar 100 km/u af in 3,9 seconden. De sprint naar 200 km/u doet hij net onder de 12 seconden. Het rondje op de Nürburgring duurt 7:27 minuten.
Naast de ophanging, die ook wordt gebruikt in de racerij, maakte Porsche gebruik van enkele lichte materialen om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Zo heb je kuipstoeltjes, een spoiler uit carbon, plastic achterramen en zelfs gewichtsbesparende vloermatjes. Dat maakt dat de 911 GT3 RS 4.0, met een volle tank, exact 1.360 kilogram weegt. Optisch onderscheidt de Porsche zich met zijn witte kleur en licht grijze striping, afgewerkt met rode belettering die er voor zorgen dat je niet in de verkeerde 911 kruipt. Porsche zal 600 stuks bouwen van deze GT3 RS 4.0, de (Duitse) kostprijs per stuk bedraagt 178.596 euro.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden