Officieel: Porsche 911 GT3 RS 4.0

Update: Video Porsche maakt vandaag haar nieuwste gelimiteerde editie van de 911 bekend. De 911 GT3 RS 4.0 krijgt een 4.0 liter zescilinder onder de kap die beschikt over 500 pk op 8.250 rpm en 460 Nm op 5.750 rpm. Dat blok is niet alleen de grootste ongeblazen motor in het 911 gamma, het is ook de krachtigste van de lijn, met 125 pk / liter.

De krukas van de motor werd ongewijzigd uit de 911 GT3 RSR gehaald en in deze nieuwe 4.0 editie gelepeld. Met die ingrediënten werkt hij de sprint naar 100 km/u af in 3,9 seconden. De sprint naar 200 km/u doet hij net onder de 12 seconden. Het rondje op de Nürburgring duurt 7:27 minuten.

Naast de ophanging, die ook wordt gebruikt in de racerij, maakte Porsche gebruik van enkele lichte materialen om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Zo heb je kuipstoeltjes, een spoiler uit carbon, plastic achterramen en zelfs gewichtsbesparende vloermatjes. Dat maakt dat de 911 GT3 RS 4.0, met een volle tank, exact 1.360 kilogram weegt. Optisch onderscheidt de Porsche zich met zijn witte kleur en licht grijze striping, afgewerkt met rode belettering die er voor zorgen dat je niet in de verkeerde 911 kruipt. Porsche zal 600 stuks bouwen van deze GT3 RS 4.0, de (Duitse) kostprijs per stuk bedraagt 178.596 euro.

Reacties (4)

Plaats een reactie
Waxweazel 12:46
afbeelding van Waxweazel

Nooit begrepen waarom Porsche een 4 liter als 6 cilinder maakt. Of heeft dit puur te maken met het boxer-ontwerp ?

Glenn Nuijens 14:58
afbeelding van Glenn Nuijens

Pfff... Veel vetter wordt een auto toch niet.

Karel 12:55
afbeelding van Karel

restecp

Joeri 13:11
afbeelding van Joeri

EDIT: Thanks, aangepast.

Ontopic:De motorisatie mochten ze van mij gewoon op de optielijst parkeren als competition pack oid, kwestie van het aantal varianten te beperken en de waarde van de 'gewone' GT3 die al steengoed is toch wat te vrijwaren.

Uw reactie