De verkoop van de dakloze TT en A5 loopt zo traag dat het nieuwtje circuleert dat Audi van plan is beide rakkers te vervangen door één nieuw model. De terugkeer van de A4 Cabrio? In Duitsland geloven ze alvast van wel.
Op coupe-vlak zowat de knapste Duitsers die je op de kop kan tikken, de TT en A5. Laat dat echter een naar gevolg hebben, want klanten besluiten niet vaak om het dak er af te laten in de fabriek. Om je een idee te geven; vorig jaar verkocht Audi nog geen 4.000 TT Roadsters in Europa, de A5 Cabrio doet het marginaal beter met zo'n 7.400 stuks. Klinkt veel maar is een peulenschil als je de rest van de Audi cijfers er bij neemt.
Er moet dus iets gebeuren, daarvoor hoef je geen gesprekken van Audi af te luisteren. Want voor de reguliere klant varen TT en A5 in hetzelfde vaarwater. Het Duitse merk met de vier ringen zou alvast een oplossing hebben, als een soort van best of both worlds. Zo zou de vervanger opnieuw gebaseerd worden op de nieuwe generatie A3 maar wel de A4-badge achterop krijgen. Een badge die de A5 destijds afloste.
We blijven enkel nog achter met twee grote hamvragen;
• 1: Is hier überhaupt iets van waar?
• 2: Wat met de coupéversies?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 8 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 23 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden