Als Lynk & Co de overstap naar Europa waagt zal zusterbedrijf Volvo haar met open armen ontvangen. Meer nog, de CEO van Volvo biedt meteen Gent aan als mogelijke productiesite. Belangrijk nieuws voor de Belgische auto-industrie.
Dat nieuws wist zakenblad Bloomberg te vertellen na een gesprek met Hakan Samuelsson, de CEO van Volvo. Hij gelooft er namelijk in dat Volvo het Chinese Lynk & Co kan helpen met een Europese productie en wees meteen de vinger naar de productiesite in Gent. Meer nog, Samuelsson laat terloops vallen dat het Lynk & Co goed zou doen om in Europa te produceren, om de reputatie van het merk een boost te geven.
Lynk & Co?
Moet je nu compleet uit de lucht vallen, Lynk & Co is een Chinees automerk dat onder dezelfde paraplu als Volvo vertoeft, die van Geely. Eind vorig jaar begon het automerk de verkoop van haar 01, een compacte crossover die samen met Volvo werd ontwikkeld. Het stiefbroertje bij Volvo van die 01? Dat is de XC40. Jawel, Volvo's nieuwste XC die in Gent wordt in elkaar geschroefd.
Gezien de gelijke componenten (van architectuur tot motoren) is het niet eens zo onlogisch dat als Lynk & Co naar Europa komt in 2019, Volvo Gent de modellen in elkaar mag schroeven. Zeker omdat eerder Lynk & Co zelf ook al liet weten iets te zien in Volvo Gent.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 10 uur geleden