Ook Lexus kan niet langer vasthouden aan de atmosferische V8. In ruil zouden we wel fenomenale prestaties krijgen.
De Lexus LC is er voorlopig in twee versies. Een hybrideversie met V6 benzine en lithium-ion batterij en een versie met atmosferische V8 die het meest tot de verbeelding spreekt. Het maakt van de coupé met concept looks een unicum binnen het genre. Maar ook Lexus kan niet langer vasthouden aan de ongeblazen V8. Zeker niet als het meewil in de pk-race met de meest voorname concurrenten. Daarom zou er nu een nieuwe 4.0-liter V8 komen die de hulp krijgt van twee turbo's.
Het totaalvermogen voor de nieuwe versie, die meteen LC F zou gedoopt worden, zou daarmee op 630 pk komen. Een flink stuk meer dan de huidige V8 die 'slechts' 477 pk heeft. De emissies (op papier) kunnen er net als de prestaties alleen maar wel bij varen, maar qua geluid zal het biturboblok de huidige, atmosferische V8 toch niet benaderen. De geruchten komen naar verluidt van een niet nader genoemde bron binnen Lexus. Lexus zelfs wil deze niet bevestigen, noch ontkennen. Maar waar rook is, is vuur...
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden