En daar zijn we stiekem heel erg blij om.
Op papier is de 4C een dijk van een sportwagen. Met zijn carbon chassis, lichtgewichtfilosofie en ongeassisteerd stuur zou de Italiaanse Lotus Elise de overtreffende trap moeten zijn van zijn Britse concullega. Maar in de praktijk heeft de 4C die claim nooit kunnen waarmaken. Vooral wanneer het asfalt niet perfect vlak en even ligt komt de 4C in de problemen. Op de internationale perslancering van de Stelvio Quadrifoglio slaat hoofdingenieur Roberto Fedeli nu mea culpa. Al voegt hij er meteen aan toe dat er verbetering op komst is.
De man die in een vroeger leven verantwoordelijk was voor de afstelling van de Ferrari 458 Italia en Ferrari LaFerrari zwaait intussen bij Alfa de plak en belooft een nieuwe ophanging, een herziene sturing én een nieuwe motor. Met het superstijve carbon chassis is uiteindelijk niets mis. Wie stiekem droomt van een 4C met manuele versnellingsbak is er wel aan voor de moeite. De 4C zal opnieuw alleen met TCT-automaat met dubbele koppeling beschikbaar zijn. Of de 4C eventueel ook een nieuw koetswerk of andere wijzigingen krijgt is voorlopig koffiedik kijken. De nieuwe 4C zou in januari van 2019 een feit moeten zijn.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 4 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 8 uur geleden