Nu de M-afdeling van BMW de ClubSport-versie van haar M4 gelanceerd heeft en de M5 vanonder het doek is kunnen we reikhalzend uitkijken naar nieuw gerief. Dat nieuwe product zal volgens de geruchtenstroom een M2 ClubSport zijn. Wat we al weten over die M2 CS?
Wel, laten we meteen beginnen met zeggen dat BMW officieel nog geen woord gerept heeft over deze M2 CS, waardoor al het nieuws via gelekte info, kuisvrouwen en in de vuilbak gevonden briefjes komt. Geruchten, noemen we dat ook wel eens in de sector. Al blijken geruchten mits gezond verstand vaak te kloppen. Zo ook voor een straffere M2. Zo wordt zo'n afgeplakt exemplaar niet enkel gespot op de Nürburgring, BMW patenteerde ook de 'M2 CS'-naam. Enfin, op naar de geruchten!
Gekrompen M4
Leent de zes-in-lijn van de M2 nog componenten van het blok in de M4 (jawel, het zijn twee verschillende motoren), dan wordt aangenomen dat de M2 CS gewoon het blok van de M4 ingelepeld krijgt. Die biturbo moet er voor zorgen dat het vermogen in de M2 makkelijk kan stijgen richting de 400 pk. Om uit het vaarwater te blijven van de M4 wordt aangenomen dat je niet veel meer moet verwachten. Al is er nog altijd de tuningboer om de hoek om het ware potentieel los te laten.
Andere roddels spreken over het feit dat het hier gaat over een extreem gelimiteerde uitvoering. Hoe extreem? 1.000 stuks wereldwijd steeds getooid in Hockenheim zilver met oranje accenten (M4 GTS, iemand?). Gegroeide remmen, aangepaste ophanging en een gegroeid prijskaartje maken de roddelstroom af. Al zijn die zaken meestal logisch op een peformantere uitvoering.
Hamvraag blijft natuurlijk wanneer we deze M2 CS te zien krijgen. Begin 2018, moeten we roddels geloven. Je hoort het al, veel geruchten en roddels omtrent deze M2 CS. Dat er een straffere versie van de M2 komt, daar kan je echter geld op zetten.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden