De Airbumps horen bij de Citroën C4 Cactus als boter bij een sandwich met choco. Maar de boter van de C4 Cactus kan volgende generatie wel eens wegsmelten als sneeuw voor de zon.
Wie dacht dat Citroën met de Airbumps een nieuwe gimmick had gecreëerd voor de volgende twintig jaar, die moet die gedachte bijstellen.
meer mainstream
Binnenkort begint de Cactus aan het tweede deel van zijn leven en volgens sommige bronnen verdwijnen de airbumps, en krijgt de C4 Cactus gatlelijke achterlichten. Hij zou zo wat meer gaan aanleunen bij de conventionele hatchbacks die het segment rijk zijn. Dat is een gevolg van de komst van de C3 Aircross en C5 Aircross, die de Cactus in het segment van de kleine SUV's wat overbodig zouden maken.
of toch niet
Dat wil niet zeggen dat de C4 Cactus een muurbloempje wordt. Want bij Citroën willen ze blijven nieuwigheden introduceren. Zo zou de C4 Cactus de eerste zijn die de Progressive Hydraulic Cushion ophanging zou krijgen. De opvolger van de pas geschrapte hydropneumatische ophanging.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden