In een poging om het segment der premium snellerds te betreden zal Alfa Romeo de Quadrifoglio Verde-benaming (QV) enkel nog gebruiken bij de Giulia en hoger gerief. Waardoor de MiTo en Giulietta hun badge mogen inleveren.
Pat Dougherty, CEO van FCA Australië, scheen wat licht op de toekomst van de sportiefste Alfa Romeo modellen. Zo willen volgens hem de Italianen de QV-versies op gelijke hoogte brengen met de BMW's M, Audi's RS en Mercedes' AMG. De eerste stap in die richting is de Giulia QV met z'n 510 pk sterke V6. Dat er daarboven nog een resem QV-modellen gaan komen is bij deze ook meteen bevestigd.
Wat met de MiTo en Giulietta?
Volgens Dougherty ziet Alfa Romeo het klavertje vier liever verdwijnen van de huidige line-up. Dat hoeft daarom niet te betekenen dat de MiTo en Giulietta vervloekt zijn tot een zoutloos bestaan. Verwacht wordt dat de QV-varianten daarvan zullen vernoemd worden tot 'Veloce'. Geef nu toe, een MiTo Veloce, dat klinkt helemaal niet slecht.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden