Citroën bevestigt plannen voor een gloednieuwe C5 maar voegt er ineens aan toe dat het twijfel over het bestaansrecht van de D-segment sedan op Europese bodem. Naar China kom 'ie, maar wij kunnen wel eens van een kale reis terug komen.
Dat een nieuwe generatie C5 richting China trekt wist Ceo van Citroën, Linda Jackson, te bevestigen. Voor Europa ligt het verhaal echter net iets moeilijker. Het merk vraagt zich namelijk openlijk af of de wagen nog een doel heeft in onze contreien. Want veel van het D-segment sedan-cliënteel maakt de overstap naar SUV's.
Slecht nieuws dus voor fans van eigenzinnige Franse sedans. Al is het maar de vraag hoe eigenzinnig de nieuwe C5 überhaupt gaat zijn. Toch, een wagen maken die je niet meer in je eigen land verkoopt, het is een gekke evolutie.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden