Volgens Autoweek heeft chief engineer Junichi Furuyama verklaard dat het voor Lexus niet te moeite loont om een dieselmotor te ontwikkelen. Ze kunnen beter al hun pijlen richten op de IS 300h. Die zou onder de 100 g/km CO2 moeten uitkomen.
Er valt veel voor te zeggen. Maar het feit dat er ook geen station variant van de IS op de planning staat, wil zeggen dat de (west-)Europese markt gewoon niet interessant genoeg is voor Lexus. Japanse D-segment sedans/stations hebben immers nooit de volumes van hun Duitse concurrenten gehaald. Op de BMW diesels (die in de Auris gaan komen) kunnen ze alvast niet rekenen. Dat zou een brug te ver zijn voor het merk uit München.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 11 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 17 uur geleden