Nederlanders zijn notoire veelrijders, dat is een feit. Alleen denk je dan aan een aftandse Volvo die het klokje rond is gegaan. Een Touareg met dikke V10 diesel, dat is eens iets anders. Na 730.000 kilometer vindt de eigenaar het tijd om er afscheid van te nemen. Koopje?
Sowieso een zeldzaam model, de eerste generatie Touareg uitgerust met de 5-liter V10 TDI. Een blok met vrachtwagenprestaties, zullen we maar zeggen. Want met 313 pk loop je tegenwoordig niet meer te pronken, het koppel van 750 Nm doet dat dan weer wel. Dankzij die emmer aan trekkracht heeft het blok amper 6 seconden nodig om de lijvige SUV richting de honderd te sturen. Een sleeper, zeg maar.
Eentje die blijkbaar ook duchtig kilometers kan malen, want een Nederlander neemt na 11 jaar afscheid van zijn Touareg V10 TDI. Tijdens die periode wist de man maar liefst 734.621 kilometer op de naald te zetten. Waardoor je kan zeggen dat 'ie best een veelrijder is. 7.800 euro vraagt de man er nog voor, exclusief btw. Al zou de motor op 500.000 kilometer vervangen zijn voor een compleet nieuw exemplaar. Waardoor het nieuwe blok amper 234.000 in zijn cilinders heeft zitten. Koopje, toch?
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden