Want waarom één van de 502 zeldzame klassiekers aan gort rijden als je over de credenties beschikt om gewoonweg een nieuw exemplaar te bouwen?
Mercedes' rivaal voor de originele BMW M3, de 190E 2.3. De latere EVOII met 2.5-liter vier-in-lijn met 235 pk is echter de sweetspot voor vele Autofans. Knijterduur en ongeveer even zeldzaam trouwens, waardoor het Mercedes wat knullig leek zo'n exemplaar te gebruiken bij haar trackday evenementen. Toch wilt het merk graag haar racegeschiedenis tonen, waardoor het Mercedes-Benz Classic contacteerde om één van de 1.9 miljoen 190's te vinden in een ombouwstaat.
Het resultaat is dus een nagelnieuwe 190 EVOII, ook al ziet 'ie er uit of hij kwam net uit de fabriek voor de Group A-raceklasse. Gezien Mercedes 'm heeft gebouwd kan je trouwens moeilijk spreken van 'geen echt exemplaar' natuurlijk. Anders nog zo'n stuk of 1.000 maken voor een serieuze som, Mercedes?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden