Een hybride op nitro, want ook de Fast and Furiousers zijn tegenwoordig begaan met het milieu. Hoe rap zo'n Ioniq juist kan gaan op NOS? Wel... je steekt alvast een BMW M5 voorbij met je groene Hyundai.
Dat je die kan voorbij steken heeft meer te maken met het feit dat de M5 begrensd is op 250 km/u natuurlijk. Al moet het een komiek zicht zijn; op de Autobahn even je M'er maxen en dan opzijgeduwd worden door een Hyundai Ioniq. Geen standaard model natuurlijk, wel ééntje met een aerodynamische kit, dichte velgen, een single-stage nitro-injectiesysteem én een parachute op z'n kont.
Met al die spullen aan boord en een hele hoop spullen niet meer aan boord (zoals airco en wat interieurcomponenten) stuwde Hyundai de Ioniq op de Bonneville Salt Flats naar een topsnelheid van - hou je vast - 254 km/u. Geloof het of niet, daarmee zet Hyundai een FIA-goedgekeurd landrecord neer. En toegegeven, het is natuurlijk een stuk vlotter dan de 185 km/u die je standaard uit de Ioniq puurt.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 4 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 19 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden