De pk-cijfers vliegen al enkele jaren de pan uit. Elke zichzelf respecterende sportwagen moet tegenwoordig met minstens 600 pk kunnen uitpakken en nu zelfs Volvo een 400 pk sterke SUV aanbiedt, is het tijd om de vraag te stellen: komt er ooit een einde aan de pk-strijd?
Het nieuws dat KTM geen van de pot gerukte straatlegale racemotoren meer gaat maken zette ons aan het denken. In autoland zijn op tien jaar tijd de pk-cijfers van de meeste automodellen namelijk verdubbeld. Tot op het belachelijke, want tegenwoordig kan je een sedan kopen met vlot 700 pk. Ter vergelijking: tien jaar terug had een Ferrari Enzo er zo'n 650 onder de kap. Genoeg om de wereld op z'n kop te zetten.
Het is dan ook maar de vraag hoe lang deze pk-strijd verder kan gaan. Want ooit moet er een stop komen. De vraag is echter of die stop er komt door een technologische muur, of door veiligheidsredenen... Wat denken jullie?
Moet er een einde komen aan de pk-strijd?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden