Vraag: Wat is jouw strafste garageverhaal?

vraag-garagist

Een mecanicien die 500 kilometer op je wagen zet, de verkeerde bumper die wordt gespoten en een pakje friet dat nog op de achterbank ligt. De verhalen over fouten in garages zijn eindeloos. maar wat is jouw strafste verhaal?

Naar aanleiding van het verhaal dat een mecanicien maar liefst 500 km reed met een Audi S4 van een klant vroegen we wel eens af wat jullie strafste garageverhaal is. En die verhalen moeten er overvloedig zijn, want tijdens een gemiddelde cafépraat komt er wel één wild verhaal naar boven van een garagist.

Daarom: Wat is jullie strafste garageverhaal?

Belangrijk: Gelieve geen namen van garages te vernoemen. Commentaren die aan 'naming en shaming' doen worden meteen verwijderd. Merken en modellen mogen natuurlijk wel vernoemd worden. Het moet tenslotte geen zure boel worden.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Milli 13:32
afbeelding van Milli

Audi TT naar garage gebracht (officiële Audi-dealer) voor regulier onderhoud en wat verhelpen van kleine zaken. Door een kortsluiting in de electronica verspringt de digitale km-stand van 80.000 naar 999.999!

Commentaar van de garage: we kunnen en mogen dat niet zomaar terug verzetten naar de originele km-stand, want dat is "terugdraaien van kilometers".... Na 14 dagen wachten en heel wat over- en weer gebel tussen importeur en fabrikant werd toestemming gegeven om de km-stand zogenaamd "terug te draaien" naar de originele stand. :-(

Glenn 15:00
afbeelding van Glenn

Onlangs de politie aan de deur gehad met de vriendelijke melding dat ze mij met de motor geflitst hadden aan 95km/u (gecorrigeerd) in een zone 50 ... Nadat het initiële angstzweet was opgedroogd (tja, niemand is zonder zonden ;-) ) en ik het pv eens goed had gelezen kwam ik tot het besef dat op het moment van de feiten de motor bij de garage stond voor onderhoud.

Blijkbaar had de mecanicien een testritje gedaan na het onderhoud met het gekende resultaat. Vervelend detail voor die mens: hij had 3 van die testritten gedaan op 20 minuten tijd met allemaal een mooie foto tot gevolg :o

P.S. de zone 50 waarvan sprake ligt in een verkeersluw straatje tussen de velden.

John 18:24
afbeelding van John

iets dergelijks meegemaakt: geflitst aan 75 km/u in de bebouwde kom met de moto, helaas/gelukkige was de nummerplaat 3 jaar geleden reeds geschrapt wegens "onderweg verloren", op het moment van de boete was de moto zelfs al verkocht en had ik geen andere meer in mijn bezit.

oedipus 22:07
afbeelding van oedipus

Mijn eerste auto was een Peugeot 106 XSi 1,6. Ik denk nog met warme gevoelens aan haar terug, wat een zalige auto. Helaas is onze stormachtige relatie alles behalve probleemloos geweest. Ik heb ze laten gaan toen ze in twee begon te scheuren. Jawel, zonder overdrijven.
De scheur ontdekte ik bij een kleine herstelling; ik had wat lak verwijderd met de hogedrukreiniger. De auto stond op de brug voor het bijwerken van de lak en ik liep
tijdens het wachten aandachtig haar onderkant te inspecteren. Plots viel mijn oog op een wel heel grote scheur vlakbij de achterste motorsteun. De scheur was zo'n kleine 2cm breed (ik kon er met mijn hand tussen) en 15cm lang. De carrossier keek er benauwd van en zei: daar zou ik niet meer in rijden. Laat hem maar naar de dealer brengen want dit is niet goed. Bij de Peugeot-dealer was het meteen alle hens aan dek. Er kwam een expert van de fabriek uit Frankrijk aan te pas! Dergelijke schade hadden ze nog nooit gezien. Zegt die man tegen mij: "Vous avez roulé du rallye!" Het was zelfs geen vraag. Ik stond even perplex, maar ontkende met klem. Ik had de auto tweedehands gekocht en had me er flink mee geamuseerd, maar rallye of dergelijke, nee zo erg had ik ze niet mishandeld. Enkele dagen later was het expertiseverslag klaar en besprak ik de conclusie met de dealer. Dergelijke schade hadden ze dus nog nooit gezien, maar ze hadden er wel een herstelkit voor. Wacht even. Dat ging er bij mij niet in. Hoe kan je nu een herstelkit hebben voor schade die nooit voorkomt? Ik hield voet bij stuk en ze stelden voor de auto tegen kostprijs van de kit te herstellen (hij was pas enkele maanden uit koetswerkgarantie). Werkuren nam Peugeot op zich. Ik aanvaardde de deal omdat de kit slechts 11000 BEF (omgerekend 273 EUR) kostte, dus kwam ik goed weg. De hele tijd vanaf binnenbrengen tot herstellen heb ik ook gratis met een vervangwagen (een nieuwe 307 HDI 110) gereden. Van alle problemen die ik in garages heb gehad is dit toch wel het meest bizarre verhaal. Later ben ik per toeval te weten gekomen dat de auto wel degelijk intensief op onverhard gereden had: het was een occasionele leswagen van een slipschool geweest. Wist ik meteen waarom die auto zo weinig km had... Enkel gebruikt om pistoletjes mee te halen! Juist ja.

berre 23:25
afbeelding van berre

Niet echt een onderhoud verhaal maar toch eentje vermelden waard...

Aantal jaar terug op zoek achter een nieuwe wagen, had een bora in gedachten dus prijs laten maken bij gekende grote garage... 2 maand nadien was het autosalon dus ik dacht ik ga nog eens terug... Bleek de prijs plots een stuk hoger!

Ik wou de prijs van de oorspronkelijke offerte dan nog betalen, maar kreeg als antwoord 'ach jongen ik heb uw geld niet vandoen'

Redelijk geschoffeerd de vw garage verlaten en in de terugrit naar huis gestopt aan een Skoda garage en een Octavia besteld.

Toppunt van al: ongeveer een maand nadien krijg ik telefoon van dezelfde vw dealer of ik al een auto gekocht had. Toen ik vertelde dat ik al een Skoda besteld had zei hij doodleuk dat ze ook onderhoud van Skoda deden en dat ik welkom was bij hen...

Heb hem maar eens herinnerd aan zijn eerdere uitlatingen, werd stil aan de andere lijn gevolgd door een klik en een tuut tuut tuut toon... :-)

Olle 15:53
afbeelding van Olle

Ik werkte in een garage. Klant brengt bestelwagen binnen voor klein mankement. Na herstelling gaat mechanicien een testritje doen om het te proberen. Het was midden in de winter en na 30 minuten komt mechanicien met zijn broek volledig nat binnengewandeld. Hij had de wagen in evenwicht gebracht aan de rand van een kanaal, met de motor net in het water. Dit op een lang recht stuk van +/- 3km. "Ik ben opeens beginnen slippen" was zijn verhaal.
Klant heeft na 20 herstellingspogingen uiteindelijk een grote korting op een nieuw voertuig gekregen.

Philippe 19:31
afbeelding van Philippe

Hmmm,bij mij was het een 1,5 maand geleden. Ik bracht men Opel Astra G binnen bij een officiele dealer voor een linker koplamp + handremkabel en nieuwe voor ruitenwissers. Normaal doe ik het zelf maar aangezien ik rug patient ben was het op deze moment niet doenbaar om zelf aan de slag te gaan. Soit,de prijs samen was 700€ ( wat mij wel veel leek ) Ik haalde de wagen op en alles was naar behoren gerepareerd. Tot een paar dagen nadie,het begon te gieten en zag tot mijn verbazing dat die " nieuwe " ruitenwissers helemaal niet nieuw waren!!! Het waren men oude nog!!!! Mens zag schoon dat de er roest opzat en het rubber versleten. Dus,ik de garage gemailt om uitleg + oplossing wanr die " nieuwe " ruitenwissers kosten me 55€!!! Na geen gehoor te krijgen heb ik me ZELF een paar nieuwe gehaalt ( kostprijs 30€ ) en erop gezet,dit qua veiligheid. Tot op heden heb ik geen antwoord of dergelijke mogen ontvangen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws