Voor het derde jaar op rij tovert Hyundai een conceptwagen met middenmotor uit haar hoed. De derde iteratie heeft voortaan RM15 N en toont misschien wel designkenmerken die we op de productieversie van de i30 N zullen terugvinden.
Straffe jongens daar bij Hyundai, want buiten verschillende generaties van productiewagens zitten de Zuid-Koreanen aan hun derde generatie van de Racing Mid-Ship concept. Heette die in 2014 nog RM14, in 2015 nog RM15 (begin je de cijfers te snappen?), dan gaat nummertje drie door het leven als RM16 N. Waarbij Hyundai eindelijk haar N-sportafdeling linkt aan de conceptwagen.
Al drie jaar aan een stuk is de conceptwagen trouwens gebaseerd op de Veloster Turbo, al steek de motor achterin en wordt de carrosserie heftig opgeklopt. Niet anders bij deze RM16 N. Achterin een 2-liter viercilinder die met dank van een elektrische turbo 300 pk en 383 Nm koppel naar de wielen stuurt via een elektronisch gelimiteerd slipdifferentieel.
Visueel verdwijnt Hyundai's typische grille. In de plaats komt een meer aerodynamische voorsteven. Achteraan prijkt dan weer een beweegbare spoiler. De RM16 N staat momenteel te blinken op de Busan Motor Show in Zuid-Korea.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 8 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 2 dagen geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden