Volkswagen lepelt een tweecilinder in haar XL, een blok uit de Ducati 1199 Superleggera V-twin. Het doopt de XL daarmee om tot een Volkswagen XL Sport.
Volkswagen stelde vorig jaar haar XL voor, een elektrische sportwagen. Ondanks de inborst van neutronen en protonen, werd er al lang gesproken over het inlepelen van een tweecilinder.
De tweecilinder is volgens Volkswagen de krachtigste ter wereld. De cijfers spreken alvast voor zich: 200 pk en een blok dat tot 11.000 rpm gaat. De Honda S2000 is er met zijn 9.000 rpm niets tegen.
De Volkswagen XL Sport sprint met zijn vermogen en 890 kilogram in 5,8 seconden naar 100 km/u. Verbruikscijfers geven ze voorlopig nog niet mee.
Naast de motorische aanpassingen oogt de XL Sport ook wat agressiever.
Of hij in productie gaat, is niet bekend. De gekende Volkswagen XL gaat wel in productie, daarvan worden er 250 gemaakt.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden