De kleine weetjes van Genève (2017)

weetjes2

In de schemering van een autosalon vallen er steeds kleine nieuwtjes te rapen. Dat was dit jaar niet anders in Genève. Van een Cactus met automaat tot Mercedes' visie op cabrio's en coupés.

Veel kleine nieuwtjes en wistje-datjes verbergen zich onder de zondvloed aan groot autonieuws de voorbije dagen. Waardoor je dus als Autofans wel eens iets interessant kan missen. We proberen je alvast terug up-to-date te brengen met enkele subtiele nieuwtjes.

• Op een facelift van de Citroën C4 Cactus is het waarschijnlijk wachten tot volgend jaar. Al krijgt de Franse plant een belangrijke wijziging onder de kap dit jaar. Of beter gezegd; een toevoeging. Want voortaan kan je ook de EAT6-automaat bestellen. Waardoor je niet meer moet vloeken op de gerobotiseerde bak als je per se niet zelf wil schakelen.

• Levernieuws bij de Hyundai Ioniq, want de Zuid-Koreaan was er al als hybride en elektrische wagen. Voortaan valt hij ook te bestellen als plug-in. Met een elektrische range van maar liefst 63 kilometer. Niet toevallig ongeveer wat we bij elkaar raapten met de Toyota Prius PHV.

 weetjes3

• Zeg je Ioniq, dan kan de Kia Niro niet ontbreken. Het hoogpotig broertje van de Ioniq krijgt voortaan ook die plug-inaandrijving onder de kap. Al stopt Kia daar niet met pluggen. Ook de Kia Optima SW is er voortaan als PHEV. Interessant voor zelfstandigen...

• Opperbaas van Mercedes, Dieter Zetsche, gaf dan weer een blik in de toekomstbol van het Duitse merk. Daarbij zullen SUV's een steeds groter aandeel in maken. Slecht nieuws voor coupés en cabrio's, want die zullen in de toekomst niet meer zo prominent aanwezig zijn bij Mercedes.

Spyker hoopt zichzelf wat aanzien te kopen door een deal aan te kondigen met Koenigsegg. Jawel. Die Zweden zullen namelijk hun 5-liter V8 leveren voor de C8 Preliator. Als de Nederlanders de sportwagen verkocht krijgen natuurlijk.

 weetjes3

• De Volkswagen Arteon is in het echt dan weer niet enkel een plaatje, hij heeft ook een plaatje. Op een wat rare plaats net onder de motorkap. Waarom ze die niet gewoon doortrokken, het is ons een raadsel.

• Tenslotte is de Bugatti Chiron halfweg. Het is te zeggen; van de 500 stuks die er ooit zullen worden gemaakt hebben er 250 een klant gevonden. Hopelijk voor het Franse merk gaat deel twee ook zo vlot de deur uit. Want anders gaan ze Veyron-kuren uit de doos moeten halen.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws