Bedrijfswagensalon draait natuurlijk om... bestelwagens! [galerij]

bms2017-bedrijfswagens-10

Allemaal goed en wel, die nieuwe Jaguar F-Type of de cabrio-versie van de Audi S5. Maar de echte man komt natuurlijk om een nieuwe bestelwagen te kiezen om over het linkervak te sjezen. We lijsten ze even op, zodat je weet waarom je verder moet gaan dan die Mazda MX-5 RF.

Er zijn dan ook een paar fijne premières te zien bij de bestelwagenmerken. Zo heb je voor het eerst en in wereldpremière een elektrische variant van de Renault Master. De Master Z.E. kan net zoals die andere wereldpremière Kangoo Z.E., 200 kilometer elektrisch rijden. Al blijft het maar de vraag of je dat soort bestelbusjes vaak op de snelweg zal tegenkomen. De lokale middenstander vaart er wel bij, zo'n elektrische versie.

Een andere manier van alternatieve aandrijving is de Hyundai H350 Fuel Cell.

Bij Volkswagen hebben ze de Crafter bij. Geen wereldpremière, maar wel één van die andere nieuwigheden op de markt. De wagen is tegenwoordig onafhankelijk van de Mercedes Sprinter ontwikkeld.

Andere merken doen allerlei dingen om zichzelf in de kijker te werken. Zo is er de offroadversie van die Mercedes Sprinter, bedoeld voor woestijninterventies van onder andere NGO's.

Of wat dacht je van een kampeerauto? Behalve vaste waarde Volkswagen waagt nu ook Opel zich aan dat soort voertuigen op het autosalon.

Nog tot 22 januari staan de bestelwagens tussen de andere nieuwigheden te blinken op het Brusselse autosalon.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws