Belgiës grootste Aziatische merk komt zelfs met een heuse wereldpremière naar het salon van Brussel, de H350 zeszitter. Verder is er de Belgische première van de nieuwe i30 en i10 facelift. Wat zeker ook een prominent plaatsje gaat krijgen is de Ioniq range.
Al is het maar voor de statistieken, toch leuk dat Hyundai een wereldpremière naar onze contreien brengt. Voor alle duidelijkheid de H350 met dubbele cabine is nieuw. Dat is een bestelwagen met plaats voor 6. De grote H350 wordt aangedreven door een 2.5 euro6 turbodiesel met 150 of 170 pk. Volgens Hyundai is hun garantieaanbod uniek, met de keuze tussen 3 jaar zonder kilometerbeperking of 5 jaar met 200.000 km kilometerbeperking. Typisch Hyundai, er zal ook een waterstof variant als concept te zien zijn. Die kan 422 km ver met alleen water uit te stoten.
Wat ons natuurlijk echt interesseert is de nieuwe i30. De Koreaanse Golf zal er in 3 benzinevarianten en 1 dieselvariant(1.6 in 95, 110 en 136 pk) komen. Bij de benzine's mogen we Hyundai's nieuwe 1.4 Turbo rekenen met 140 pk als topvariant. Alle info over de nieuwe i30 vind je hier
We zeiden het al, de Ioniq is zal ook wel een mooi plaatsje krijgen op de stand. Moet ook, want er zijn drie versies. De Hybride, de Plug-In-Hybride en de Electric. Alle info over de drie Ioniqs hier, review van de Ioniq Hybride hier.
Tot slot is er nog de facelift van Hyundai's kleinste, de i10. Wat moet je weten: Apple Car play, Android Auto, Front Collision Warning System en Lange Derparture Warning System. Alleen technologieën uit hogere segmenten die hun weg naar het A segment vinden. Alle info over de nieuwe Hyundai i10 hier.
Voor de fans is er ook nog de gloednieuwe 380 pk sterke i20 Coupé van vicewereldkampioen WRC Thierry Neuville. Op 16 januari begint onze Belgische rally-trots er terug aan in de rally van Monte Carlo.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden