Range Rover lanceert eindelijk haar cabrio variant van de Evoque. Het idee ligt al jaren op tafel, maar dit jaar staat hij eindelijk bij de dealer.
Geen idee hoeveel ze er gaan verkopen, want veel autoconstructeurs hebben het hen nog niet voorgedaan. Nissan probeerde het ooit met Murano maar die kwam nooit op Europees grondgebied. Ook concurrenten bij BMW, Audi of Mercedes hebben zich voorlopig nog niet gewaagd aan een cabrio variant van hun crossovers.
Het vaste metalen dak van de Evoque wordt vervangen door een stoffen exemplaar dat in 18 seconden kan weg klappen. Veel meer dan dat wijzigt er niet in het lijnen spel van de nog steeds knappe standaard Evoque.
Land Rover heeft twee varianten voor de Belgische markt: een SE Dynamic en HSE Dynamic. Die eerste gaat over de toonbank vanaf 52.500 euro, de HSE voor minstens 58.800 euro.
Motorisch kan je kiezen uit een 240 pk sterke Si4-benzine en een 2.0-liter Ingenium diesel met 150 of 180 pk. Beide krachtbronnen beschikken over een 9-trapsautomaat van ZF.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden