In Genève staat niet alleen de facelift van de Audi R8, de Duitsers stellen er ook voor het eerst de nieuwe e-tron-variant voor.
Onbekend was hij ons niet, wat kort voordien gaf Audi alle cijfers en details mee, maar het blijft de moeite ze nog eens te herhalen. Onder de kap schuilt een 92 kWh accupakket met een officiële range van 450 kilometer. Daarmee doet deze het dubbel zo goed als de vorige R8 e-tron die na 215 kilometer al aan het infuus moest. Misschien ook daarom dat niemand er interesse in had.
Deze R8 e-tron heeft wel de ambitie verkocht te geraken. Zijn 460 pk vermogen en 920 Nm koppel moeten de potentiële klanten alvast doen watertanden. Het zijn immers cijfers waarmee je in vier seconden de honder km/u aantikt.
Over de prijs is nog geen duidelijkheid maar verwacht wordt dat deze nog hoger gaat uitkomen dan de V10 plus die met zijn 187.400 euro al geen koopje is. Het productiemodel zou rond de zomerperiode klaar moeten zijn voor levering.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden