Renault nam wat elementen van de Captur en gooide die op een Nissan Qashqai. Of was het iets ingewikkelder op de designafdeling van Renault, waar deze knappe opvolger van de Koleos werd getekend?
Da Kadjar heeft alvast een opvallende naam. Een naam die Renault graag net voor de presentatie van het model zelf de wereld in gooide. De Kadjar staat op het Frans/Japanse CMF-C/D-platform, een platform dat ook dient om de Nissan Qashqai op te bouwen. De vergelijking is dan ook niet ver weg, zeker omdat beide modellen een beetje dezelfde rondingen als designtaal gebruiken.
Slecht is dat zeker niet, de Nissan Qashqai bewijst zichzelf tegenwoordig alweer als verkoopssucces. Maar ook in eigen rangen heeft Renault een verkoopstopper. De Captur is in Europa de bestverkochte crossover. Dan is het niet onlogisch dat de Kadjar er wat trekken van meeneemt naar een hoger segment. Ook het interieur ziet er verder netjes afgewerkt uit, iets waar Renault bij de recentere modellen wat meer aandacht aan lijkt te besteden.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 22 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden