Stop de persen, hier is de nieuwe Audi R8. Op het eerste zicht hebben de ingenieurs niet veel veranderd aan Audi's supercars maar schijn bedriegt.
Want de R8 is wel degelijk veranderd. Om te beginnen verloor hij al 50 kg gewicht. Dat zorgt er samen met de V10 met 5.2 liter longinhoud voor dat de wagen stevige prestaties neerzet. Stevig en erg stevig, want de nieuwe R8 komt er in eerste instantie in twee vermogenversies.
Geen downsizing dus voor de R8, de V10 zorgt voor 540 pk, de R8 Plus krijgt zelfs 610 pk uit het V10-blok. In zijn eerste variant sprint hij van 0 naar 100 km/u in 3.5 seconden. Als je je voet naar beneden houdt, zal de naald pas stoppen bij 325 km/u. De V10 Plus heeft met zijn extra vermogen genoeg aan 3.2 seconden voor de 0 naar 100 km/u en blijft doorgaan tot 330 km/u.
Behalve deze dikke benzineslurper hebben ze bij Audi ook de R8 e-Tron rijden. Die kan 450 kilometer rijden dankzij twee elektromotoren die gevoed worden via een 92 kWh sterke accu. Elektrisch, dat wil zeggen dat hij ook over een monsterkoppel van 920 Nm kan beschikken. Dat is genoeg om deze R8 e-tron in 3.9 seconden op 100 km/u te krijgen, met een topsnelheid van 210 km/u of 250 km/u.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden