DS positioneert zich meer en meer als apart automerk. Wat begon bij de DS 3 facelift zet zich nu verder in de DS 5. Een facelift is ook hier het sein om de nieuwe merkidentiteit meer naar voor te duwen.
Uiterlijk verandert de DS 5 vooral in vooraanzicht. De grote contrasterende chromé strips langs de motorkap zijn gebleven, ze moeten de aandacht nu delen met de strip die rond de radiatorgrille zit. Die krijgt aansluiting met de koplampen, waardoor de DS 5 iets moderner oogt, maar ook wat van zijn scherpte kwijtraakt. Achteraan zijn de achterlichten nog altijd de blikvanger, waarbij de LED-strips voor een flow zorgen.
Maar niet alleen het uiterlijk verandert. Ook binnenin werd er gegomd en hertekend. Daardoor oogt het dashboard heel wat opgeruimder en krijgt het multimediasysteem een Mirror Link waardoor je de apps van je smartphone via het scherm in de DS 5 kan bedienen.
Motorisch zijn er ook wat updates, daarbij is de 1.6 THP met 165 pk voorlopig de enige overblijvende benzinemotor in het aanbod, vanaf eind 2015 komt daar nog een THP met 210 pk bij. Daarnaast zijn er nog de BlueHDi 115, BlueHDi 150, BlueHDi 180 en de dieselHybrid 4x4.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden