Live in Genève 2014: Citroën C1 heeft er geen zin in

Live in Genève 2014: Citroën C1 heeft er geen zin in

Op de Citroënstand staat de nieuwe C1 wel heel nors te wezen. Al kan-ie er niet aan doen, want de designers hebben hem gewoon zo'n aanblik gegeven.

Het samenspel van Citroën met Peugeot en Toyota dat vanaf 2005 al van start ging krijgt een nieuw hoofdstuk in 2014. Wederom gebruiken de drie merken dezelfde basis voor respectievelijk de Toyota Aygo, Peugeot 108 en Citroën C1. Die laatste trekt de kaart van de norse in het gezelschap.

fijngeknepen

Hoewel de ronde koplampen hem gigantische kaken geven, laten zijn fijngeknepen ogen geen twijfel bestaan, de C1 is boos, heel boos. Misschien wel omdat zijn groter broertje, de C4 Cactus, met alle aandacht gaat lopen?

Live in Genève 2014: Citroën C1 heeft er geen zin in

Citroëns stadswagen komt er zowel als drie- en vijfdeurs. Voor het eerst kan je een C1 ook krijgen als cabrio (lees: niet helemaal open, wel met stoffen dakconstructie zoals pakweg de Fiat 500c). Die gaat de deur uit onder de naam Airscape. Net zoals bij zijn broertjes is er een achteruitrijcamera, keyless Go-systeem en een 7 inch touchscreen beschikbaar. Vertrekhulp is trouwens standaard. Onder de motorkap is het al driecilinder wat de plak zwaait. Een 1.0 met 68 pk (88g/km) en een 1.2 met 82 pk (99g/km).

Ps: de getoonde foto's hier zijn van de Swiss&Me. Een concept die misschien wel hint naar een snellere C1 type VTS. En stiekem, vinden we het gewoon een super stoer kleintje.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws