We hebben er lang om geroepen maar hier is hij dan eindelijk, de Volvo V40. De opvolger van de S40 en V50 is volledig rond Volvo's nieuwe 'Designed Around You'-principe ontworpen. Volvo pompt een rijk motorengamma onder de kap, gaande van een D2-diesel met een uitstoot van 94 g/km tot een T5 turbo voorzien van 254 pk.
Alle varianten krijgen stop-start en een regeneratief remsysteem. Opvallend is dat Volvo nog steeds
een vijfcilinder in het motorengamma heeft zitten, al is ons niet duidelijk of deze ook voor Europa bestemd is. Volvo doet nog steeds denken aan veiligheid en ook deze V40 is uitgerust met het Pedestrian Detection en Full Auto Brake-systeem. Een voetgangersairbag, Lane Keeping Aid en een Park Assist Pilot om parallel parkeren te vereenvoudigen zijn ook aanwezig. Volvo wil 90.000 V40's per jaar gaan produceren in de fabriek te Gent. 85 procent daarvan is bestemd voor de Europese markt. De prijzen kan je hier terugvinden.
De productie gaat van start in mei, de presentatie vindt plaats op het Salon van Genève.
Recente reacties
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Een beetje een anoniem exterieur, maar dat zullen de potentiële kopers ook wel weten te waarderen...
Door GLENN 30 min geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
"One-off EV gebouwd zonder budgettaire en praktische beperkingen haalt dezelfde range als een in...
Door GLENN 50 min geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 6 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 17 uur geleden