Render: Talbot Horizon low-budgetmodel

Hier zie je een aantal renders die laten zien hoed de toekomstige Talbot Horizon er kan gaan uitzien. De PSA-groep wil het vergane Franse merk terug oppompen als low budgetmerk van Peugeot. Maar hoe laat je het merk herleven als je in de geschiedenis weing of geen modellen vindt die in het collectieve geheugen vervat zijn?

Juist, je neemt een bestaand model uit het huidige gamma. Al lijkt het gek dat je een model uit de premium DS-reeks van Citroën als low budget gaat verkopen. Dat onderdelen delen met een bestaand model goedkoper uitkomt dan alles opnieuw te moeten ontwikkelen, staat buiten kijf, maar waarom geen 'niet-premium'model kiezen? Als je het begrijpt, leg het ons dan even uit.

Render: Talbot Horizon low-budgetmodel
Render: Talbot Horizon low-budgetmodel

Bron: Motorspain.com

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Simcat 13:31
afbeelding van Simcat

Reeds vanaf april 2007 gonst het op internet van de geruchten en aannames dat het PSA-consern aldus in Europa een "low-budget-pendant" tegenover de Logan van Dacia van de Franse concerent Régie Nationale Renault wil zetten. Geen slechte gedachte zou ik denken. In die berichten wordt gesproken dat het nieuwe model, uiterlijk, in 2013 bij de Peugeotverdelers zou moeten staan en dat de nieuwe wagen "opperste concernsprioritering geniet". Dat is vanuit divers oogpunt goed getimed als julie het mij vragen want een nieuwe Logan zal beslist reeds in een vergevorderd ontwikkelingsstadium zitten. Op hetzelfde internet gonzen immers als berichten over een nieuwe Dacia Logan die er zou gaan komen in 2013. Trouwens wil dacia nòg twee modellen gaan lanceren. Bij Renault wordt er aldus, vermoedelijk, erg hard gewerkt aan een verdere marktverovering door het budget-merk Dacia. Vergeet niet dat het huidige model van de Logan al reeds sinds augustus 2005 in produktie is. Zou dus zowaar heel goed kunnen dat PSA de tegenhanger van de nieuwe Logan, achter de schermen i.d. in een ver gevorderd stadium gereed heeft in vorm van bijvoorbeeld een studiemodel als deze "new Simca Horizon". Vragen van mij, rechtstreeks aan Peugeot-Nederland, werden in een telefonisch onderhoud, in eerste instantie gedementeerd later echter toch niet ontkent noch bevestigd. Wel is het zo dat Peugeot de opvolger van een model als de 206 inmiddels wel gereed zal moeten gan hebben. Op het internet staan ook berichten dat het mogelijk budget-model van PSA, waarover het aldus gonst, al of niet voorzien van de merknaam Simca of Talbot de opvolger zou zijn van die 206 die immers, hoewel nog redelijk bij de tijd gezien zijn opwaardering van 2009, toch alweer sinds 1998 (!) in produktie is.
Feit is wel dat deze studiefoto's, elders in berichten op internet notabene getoond en gepubliceerd in een artikel waar Citroën (deel van PSA) de bron van is, erop duiden dat het verhaal rondom een mogelijke reserectie van Simca of Talbot een nieuw hoofdstuk heeft gekregen. Alleen het zou om een budgetmodel gaan. Lijkt mij niet dat deze wagen, zoals de studie laat vermoeden, niet echt een low-budget-model is, hetzij men gebruikt i.d. de bodempartij van de DS3 en vele delen uit de bestaande stocks. De Logan van Dacia (Renault) waar de nieuwe Talbot of Simca tegenhanger van zou worden was of beter gezegd is nogthans o.a. zo goedkoop vanwege de hoekige carosserie die daardoor minder aan dure geglooide, golvende, persmallen kost. Maar goed Dacia, lees Renault, zal met de tijd mee moeten gaan en de nieuwe Logan (zeker weer een budget-auto) zal er beslist een stúk volwassenener en eigentijdser uit (moeten) zien. In die cathegorie past een nieuw budget model als een opvolger van de 206+ natuurlijk prima in de modellenlijn van PSA alsook de prijscathegorie van die 206+. Aldus zou er zowaar een kern van waarheid kunnen zitten achter de these dat het aldus in feite gaat om een opvolger van juist dat model. Wordt in ieder geval, denkelijk, vervolgd dit verhaal rondom de (mogelijke) reserectie van Simca of Talbot.
P. Lemmens (Simcat), bestuurslid Simca Automobiel Club Nederland

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws