Opel maakt vandaag haar OPC variant van de Astra bekend en heeft daarmee weer een nieuwe speler in de hot hatch markt. Onder de kap schuilt een nieuwe 2.0 liter turbocharged viercilinder met directe inspuiting. Dat blok is goed voor 280 pk en beschikt over 400 Nm koppel. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, een sprinttijd naar 100 km/u geeft Opel nog niet mee.
Het blok wordt gekoppeld aan een zestraps manuele versnellingsbak en krijgt een speciaal ontwikkeld mechanisch slipdifferentieel. Met die cijfers komt de Opel OPC recht in het vaarwater van de Golf R en Scirocco R.
De Astra OPC krijgt naast zijn vernieuwd chassis ook een nieuwe ophanging die in drie standen is te verzetten. Het verstelbaar FlexRide systeem biedt de standen Normal, Sport en OPC. Die standen geven wijzigingen door inzake demping, gasrespons, stuurbekrachtiging etc. Dat de OPC op een circuit gereden kan worden maken de Duitsers duidelijk door te zeggen dat ze de Opel stevig getest hebben op de Nürburgring.
De nieuwe looks mogen vanzelf spreken. Vooral de bumpers aan beide kanten zorgen voor de grootste vernieuwing. Met vooraan een knappe grille en achteraan de twee uitlaten en een spoiler die zijn vermogen onder de kap verraden. Ook binnenin merken we nodige logo's op en kunnen we plaats nemen in sportkuipjes.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 19 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 22 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden