Zoals beloofd krijgen jullie het officiële bericht en een hele reeks foto's van de rode RS4 Avant die Audi op het salon van Genève zal voorstellen. Dat de wagen een 4.2 V8 krijgt wist je misschien al, dat het vermogen 450 pk en 430 Nm bedraagt misschien ook. Het gaat 'm dus om wat nieuwe details.
Zo haalt de RS4 Avant de 0-100 km/u in 4,7 seconden. Dat is 0,1 seconde minder snel dan de RS5 met dezelfde motor. De Audi RS4 verstookt bij normale rijstijl 11l /100 km. Wie graag het grote vermogen aanspreekt verbruikt uiteraard een pak meer. Audi begrenst de topsnelheid op 250 km/u maar wie het heel lief vraagt kan die laten verhogen tot 280 km/u. Audi rust de RS4 Avant verdr uit met Launch Control, zodat je kan genieten van een explosieve start aan de verkeerslichten.
De RS4 Avant zou geen echte RS zijn als hij niet standaard was uitgerust met de Quattro vierwielaandrijving. DIe is in staat om 70 procent van het vermogen naar de voorwielen te sturen, of 85 procent naar de achterwielen, afhankelijk van de situatie. Ook wordt de torsie op de assen gemonitord, zodat de slip op het binnenste wiel in een bocht beperkt kan worden. Een Audi RS4 Avant staat verder 20 mm lager dan een gewone A4 Avant en krijgt standaard 19 inch tienspaaksvelgen mee. Audi levert als optie ook 20 inch vijfspaaksvelgen. Verder is een RS4 Avant ook 20 mm langer en 20 mm breder dan een standaard A4 Avant. De bagageruimte blijft overigens tot 1.430 liter slikken.
Binnenin is het zwart dat overheerst. De RS4 Avant krijgt een sportstuur dat onderaan afgeplat is en wordt standaard voorzien van de MMI-interface. Audi programmeerde een RS menu dat een rondetimer bevat.
De leveringen van de Audi RS4 Avant beginnen vanaf volgend najaar. Belgische prijzen zijn er nog niet, in Duitsland kost hij 76.600 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden