Opel heeft aangekondigd een dikkere diesel te zullen monteren in de Insignia. Het zou gaan om een 2.0 BiTurbo diesel met 195 pk en 400 Nm. Daarmee haalt de middenklasser de 0-100 km/u in 8,7 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt slechts 129 g/km en de wagen verbruikt 4,9 liter per 100 km. Dat is minder dan de CDTI ecoFLEX met 160 pk. De BiTurbo maakt gebruik van een tweede, kleinere turbo die het turbogat onderaan het toerental moet opvangen.
De wagen zou beschikbaar worden met voor-
of vierwielaandrijving. Prijzen voor België zijn niet bekend, in Italië gaat de wagen voor 33.500 euro buiten bij de dealer. {{galerij}}
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden