Audi en Hyundai steken de koppen bij elkaar om samen tot een interessante oplossing te komen in het waterstof-vraagstuk.
De ontwikkeling van waterstof als brandstof voor je wagen begint stilaan op gang te komen. de VW groep en Hyundai-Kia willen wel eens kijken wat ze samen kunnen teweeg brengen in het autolandschap als het over die waterstof gaat.
't is al bezig
Hyundai heeft al een tijdje een ix35 Fuel Cell rondrijden, al is dat verhaal nog altijd eentje rond de kip of het ei. Weinig wagens, want weinig tankstations, en omgekeerd. Binnenkort komt daar met de Nexo een tweede model bij.
En je weet het misschien niet, maar binnen de VW Group is Audi al 20 jaar bezig met het onderzoek naar waterstoftechnologie. Begin volgend decennium zullen ze een kleine serieproductie opzetten van een model dat met waterstof wordt aangedreven. Maar de ontwikkeling daarvan is volgens Audi makkelijker als er wordt samengewerkt met meerdere merken.
Economisch natuurlijk, want een samen ontwikkelde basis bespaart een hoop ontwikkelkosten voor beide merken. In de deal zit het kruiselings gebruik van de aangevraagde patenten en de toegang tot onderdelen die betrekking hebben tot die technologie. maar later zou ook het samen bouwen van voertuigen tot de mogelijkheden behoren.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 17 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden