Twee auto's om exact te zijn. En het Vietnamese merk roept daarvoor de hulp in van designhuis Pininfarina. Waardoor het wel goed moet komen, toch?
Terwijl we hier in België aan het prutsen zijn gaat de welvaart er in Vietnam met rasse schreden op vooruit. Nog steeds niet op ons niveau, dat wel maar wel tot op een punt dat het land haar eerste automerk krijgt. Opgericht door de Vinfast Trading Company zal het merk door het leven gaan als gewoon Vinfast (het hoeft niet altijd moeilijk te zijn) en plant het jaarlijks een half miljoen auto's te gaan produceren... tegen 2025.
Daarvoor heeft het de hulp ingeroepen van Italiaans designhuis Pininfarina. Die carte blanche kregen om de lijnen te creëren voor een sedan en SUV. Het is te zeggen, Vinfast vroeg designhuizen over heel de wereld om tekeningen op te sturen en Pininfarina kaapte de prijs.
Wat we zien zijn twee strakke modellen die verre van een budgetgevoel uit stralen. Het is alleen maar afwachten hoe ze er in de realiteit uit komen te zien. Want de overstap van concept naar productiemodel is er vaak eentje van water bij de wijn doen.
<
div class="image">
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden