Dit zijn de veiligste auto's op het autosalon van Brussel 2018

Veiligste-Auto-2017

Draait het je alleen maar om veiligheid bij de aankoop van je nieuwe wagen? Dan lees je best snel verder. Want dit zijn dé 6 veiligste wagens die je op het autosalon van Brussel tegen zal komen. Met dank aan de Euro NCAP om ze tegen de muur te zwieren, in de naam van de wetenschap.

Elk jaar zwiert crashtestonderneming Euro NCAP tientallen auto's tegen de muur om een score te bepalen. Kwestie van klanten een richtlijn te geven op het vlak van veiligheid. Dat was vorig jaar niet anders en de 6 beste van de klas staan nu allemaal te blinken op het autosalon. Zes voorbeelden die elk in een ander categorie spelen. Van compacte hatchback tot volwaardige SUV.

Wat nu dé 6 meest veilig wagens op de markt zijn die de Euro NCAP vorig jaar getest heeft? Bij deze!

Volkswagen Polo (B-segment)

Volkswagen-Polo-Euro-NCAP

Je mag 'm dan saai en volwassen vinden tegenover enkele van zijn guitige concurrenten, de Polo is een verrekt veilige wagen. Niet alleen dat, de nieuwe generatie kan ook schermen met indrukwekkende technologieën, hypermoderne connectiviteitsnufjes en een volwassen rijgedrag. Puur op papier dus een compleet succesmodel voor VW.
DE CIJFERS: Volwassen inzittenden: 96% | Kinderen: 85% | Voetgangers: 76% | Veiligheidsassistentie: 59%


Subaru Impreza (C-segment)

Subaru-Impreza-Euro-NCAP

De rallygenen mogen dan wel stilaan aan het verdwijnen zijn bij Subaru, in de plaats begint veiligheid een steeds belangrijkere rol te spelen. De nieuwe Impreza staat er alvast bol van, waardoor hij het kroontje naar huis mag nemen in het segment van de 'kleine familiewagen'. Een kroon die hij trouwens deelt met de XV, het technisch identiek - maar iets hoger staande - broertje.
DE CIJFERS: Volwassen inzittenden: 94% | Kinderen: 85% | Voetgangers: 82% | Veiligheidsassistentie: 68%


Volkswagen Arteon (Middenklasse)

Volkswagen-Arteon-Euro-NCAP

Terug naar Volkswagen. Want stijgen we een trapje in de segmentenlijst, dan kunnen de jongens uit Wolfsburg hun Arteon voorrijden als meest veilige middenklasser die in 2017 tegen de muur werd geworpen bij Euro NCAP. En hij ziet er nog eens aardig uit ook. Wat meer moet je eigenlijk hebben?
DE CIJFERS: Volwassen inzittenden: 96% | Kinderen: 85% | Voetgangers: 85% | Veiligheidsassistentie: 82%


Volkswagen T-Roc (B-SUV)

Volkswagen T-ROC-Euro-NCAP

Jawel, nog een Volkswagen in de lijst. Waardoor het merk drie van de zes bekers naar huis mee mag nemen. Nummertje drie is voor de T-Roc, VW's nieuwste SUV. Niet gek als je weet dat 'ie genen deelt met de Volkswagen Polo. Dankzij z'n hogere rijhoogte en nog straffere technologie scoort hij meer punten dan die Polo. Crossovers geven dus niet alleen maar een veiliger gevoel, ze zijn ook veiliger. Of gaan we dan een stap te ver?
DE CIJFERS: Volwassen inzittenden: 96% | Kinderen: 87% | Voetgangers: 79% | Veiligheidsassistentie: 71%


Opel Crossland X (B-Crossover)

Opel-Crossland-X-Euro-NCAP

Een prijs voor PSA! Want niet enkel heeft de Peugeot Citroën-groep tegenwoordig Opel in handen, deze Crossland X werd daarvoor al in samenwerking ontwikkeld, als broertje van de Peugeot 2008 en Citroën C3 Aircross. Waardoor het ook met die rakkers snor zal zitten.
DE CIJFERS: Volwassen inzittenden: 85% | Kinderen: 84% | Voetgangers: 62% | Veiligheidsassistentie: 57%


Volvo XC60 (Fullsize SUV)

Volvo-XC60-Euro-NCAP

Is het eigenlijk een verrassing dat er een Volvo in deze lijst staat? En is het eigenlijk een verrassing dat 'ie ook de allerveiligste wagen is die de Euro NCAP in 2017 heeft getest? Nee, natuurlijk niet. Zoek je dus de allerveiligste wagen die er te vinden is op het autosalon van Brussel? Dan moet je resoluut richting de Volvo-stand trekken voor de nieuwe XC60.
DE CIJFERS: Volwassen inzittenden: 98% | Kinderen: 87% |Voetgangers: 76% | Veiligheidsassistentie: 95%

Crashvideo van de winnaars:

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
user4580 08:55
afbeelding van user4580

Sorry maar EuroNCAP is een grapje geworden nadat ze de Fiat Punto 0 gaven en de Mustang slechts 2 sterren. Zit er geen veiligheidsgordelverklikker op de achterbank? Oh jee dat is sérieus gevaarlijk hoor! Komaan zeg...

T. Sainte 20:45
afbeelding van T. Sainte

Waar men nauwelijks rekening mee houdt is het gewicht van de wagen, nochtans een belangrijke factor in bv scandinavische verzekeringsstatistieken!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws