Suzuki had al langer een Swift Sport in de coulissen klaarstaan maar wachtte op de IAA in Frankfurt om hem officieel voor te stellen aan het publiek. Trek die pretschuif maar al open!
Geen gigantische vermogensupdate in de nieuwe Swift Sport. Wel een downsizing zonder verlies van vermogen. Want waar de vorige generatie nog de atmosferische 1.6 met 136 pk voerde, daar heeft de nieuwe nu een 1.4 BoosterJet met 140 pk en 230 Nm onder de kap.
Daarmee bewijst Suzuki dat je geen honderden pk's in bedwang moet kunnen houden om een plezierig karretje op de weg te zetten. Bij ons wordt het vermogen via een manuele zesbak overgebracht op de voorwielen, in Japan is er ook een zestrapsautomaat beschikbaar.
Wat het nog wat plezieriger maakt, is de melding dat de wagen nu 970 kg weegt, 80 kilogram minder dan de vorige Swift Sport.
De foto's van de Swift Sport waren eerder al vrijgegeven. Daarop kon je een banaangeel exemplaar zien dat 1.5 cm lager ligt. Het model is ook 5 cm langer vanwege de sportieve bumpers. Verder krijgt hij dubbele uitlaateindes en 17 inch wielen. Het interieur is dan weer afgewerkt met rode stiksels.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 11 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden