Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse Overheid beslist waar er juist trajectcontroles komen. Op die manier zal het proces van plaatsen kunnen versneld worden. Of hoe klinkt 20 nieuwe tracés per jaar je in de oren?
De flitspaal, ooit de heilige graal in de oorlog tegen de snelrijders, Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft een andere graal in het vooruitzicht. Want was vroeger het toekennen van een trajectcontrole een ellenlange discussie tussen de overheid, politiezones en stedendiensten omtrent de financiering, dan krijgt nu de Vlaamse Overheid volledig vrij spel.
Die beslist nu waar er trajectcontroles komen op basis van een zwarte lijst van de meest gevaarlijke wegen in Vlaanderen. Of je dat nu als stad/dorp wilt of niet. De kosten komen evenwel op de Vlaamse Overheid te liggen. Het gevolg is dat het bouwproces van de tracés een heuse boost zal krijgen. Zo komen er dit jaar nog 7 nieuwe trajectcontroles, vanaf 2017 zou het jaarlijks om 20 nieuwe controlezones moeten gaan.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden