Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft er voor gezorgd dat de Vlaamse Overheid beslist waar er juist trajectcontroles komen. Op die manier zal het proces van plaatsen kunnen versneld worden. Of hoe klinkt 20 nieuwe tracés per jaar je in de oren?
De flitspaal, ooit de heilige graal in de oorlog tegen de snelrijders, Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft een andere graal in het vooruitzicht. Want was vroeger het toekennen van een trajectcontrole een ellenlange discussie tussen de overheid, politiezones en stedendiensten omtrent de financiering, dan krijgt nu de Vlaamse Overheid volledig vrij spel.
Die beslist nu waar er trajectcontroles komen op basis van een zwarte lijst van de meest gevaarlijke wegen in Vlaanderen. Of je dat nu als stad/dorp wilt of niet. De kosten komen evenwel op de Vlaamse Overheid te liggen. Het gevolg is dat het bouwproces van de tracés een heuse boost zal krijgen. Zo komen er dit jaar nog 7 nieuwe trajectcontroles, vanaf 2017 zou het jaarlijks om 20 nieuwe controlezones moeten gaan.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden