Gaston & Leo: BMW maakte fout bij eerdere reparatie van M2, M3 en M4

bmwstom

Twee maanden geleden kwam het nieuws naar boven dat BMW 202 afgewerkte wagens gijzelde bij de dealer omdat er een probleem met het differentieel zou zijn. Bij de oplossing hergebruikten ze bij 66 exemplaren bouten die maar één maal aangetrokken mogen worden. Waardoor, jawel, die wagens terug kunnen naar de dealer.

Knullig voor een bedrijf als BMW, al is een foutje snel gemaakt natuurlijk. De Duitsers merkten een assemblagefout op bij het differentieel van een hoop M-gerief, lieten 202 wagens herstellen maar schroefden per ongeluk bij 66 exemplaren het differentieel terug in elkaar met bouten die maar één keer mogen worden aangetrokken. Het resultaat is de kans dat die bouten mettertijd hun kracht verliezen.

Een risico dat BMW natuurlijk niet wilt nemen, waardoor er een recall komt om het probleem op te lossen van een recall. Gaston & Leo hadden het destijds niet zelf kunnen verzinnen. Specifiek gaat het over M2's, M3,'s en M4's. Zoals gebruikelijk kwam de terugroepactie naar boven in de VS (waar automerken verplicht zijn dit aan te geven). Of er ook getroffen modellen in België rondrijden, dat zullen de betreffende eigenaars snel genoeg weten via de postbus...

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Yannick 13:43
afbeelding van Yannick

ik werk in een chemische fabriek waar ongeveer 50 % van de toestellen voorzien zijn van rekbouten. Die bouten mag je één maal monteren en dan klaar. Kostelijke dingen. Over die bouten hoor je mensen de meest achterlijke dingen beweren... vb: "ja dat zijn rekbouten, die geven mee met verwisselende drukken om dat op te vangen"...

sniwaar

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws