Twee maanden geleden kwam het nieuws naar boven dat BMW 202 afgewerkte wagens gijzelde bij de dealer omdat er een probleem met het differentieel zou zijn. Bij de oplossing hergebruikten ze bij 66 exemplaren bouten die maar één maal aangetrokken mogen worden. Waardoor, jawel, die wagens terug kunnen naar de dealer.
Knullig voor een bedrijf als BMW, al is een foutje snel gemaakt natuurlijk. De Duitsers merkten een assemblagefout op bij het differentieel van een hoop M-gerief, lieten 202 wagens herstellen maar schroefden per ongeluk bij 66 exemplaren het differentieel terug in elkaar met bouten die maar één keer mogen worden aangetrokken. Het resultaat is de kans dat die bouten mettertijd hun kracht verliezen.
Een risico dat BMW natuurlijk niet wilt nemen, waardoor er een recall komt om het probleem op te lossen van een recall. Gaston & Leo hadden het destijds niet zelf kunnen verzinnen. Specifiek gaat het over M2's, M3,'s en M4's. Zoals gebruikelijk kwam de terugroepactie naar boven in de VS (waar automerken verplicht zijn dit aan te geven). Of er ook getroffen modellen in België rondrijden, dat zullen de betreffende eigenaars snel genoeg weten via de postbus...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 8 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 23 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden