Nu dieselgate de gewone klanten bereikt, wil Volkswagen zwaarder gaan inzetten op alternatieve aandrijfbronnen. Zo willen de Duitsers zelf gaan investeren in een batterijenfabriek.
Die informatie staat te lezen in het Duitse Handelsblatt. Ze schrijven ook dat Volkswagen er een gigafactory van wil maken. Op die manier kan Volkswagen onafhankelijk van externe partners de productie van batterijen verzorgen. De investeringen komen niks te vroeg, met de op stapel staande lanceringen van diverse elektrische en hybride modellen zoals de Skoda Kodiaq.
De beslissing over het opzetten van een gigabatterijenfabriek wordt op de jaarlijkse vergadering van de supervisory board gemaakt, komende maand. De investering zou zichzelf pas terugbetalen binnen ettelijke jaren, maar kan VW wel op een eenzame koppositie in batterijland plaatsen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 17 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden