Nu dieselgate de gewone klanten bereikt, wil Volkswagen zwaarder gaan inzetten op alternatieve aandrijfbronnen. Zo willen de Duitsers zelf gaan investeren in een batterijenfabriek.
Die informatie staat te lezen in het Duitse Handelsblatt. Ze schrijven ook dat Volkswagen er een gigafactory van wil maken. Op die manier kan Volkswagen onafhankelijk van externe partners de productie van batterijen verzorgen. De investeringen komen niks te vroeg, met de op stapel staande lanceringen van diverse elektrische en hybride modellen zoals de Skoda Kodiaq.
De beslissing over het opzetten van een gigabatterijenfabriek wordt op de jaarlijkse vergadering van de supervisory board gemaakt, komende maand. De investering zou zichzelf pas terugbetalen binnen ettelijke jaren, maar kan VW wel op een eenzame koppositie in batterijland plaatsen.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden