Hyundai heeft op haar thuismarkt de Avante Sport gepresenteerd, het sportieve bastaardbroertje van de bij ons gekende i40 met 204 pk. Wat ons meteen aan het denken zet; waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?
Krijgt de rest van de wereld een Avante en Elantra, dan doen we het in onze contreien met de i40. Niets mis mee natuurlijk, maar nu de rest van de wereld een 'sportversie' krijgt, vragen we ons af hoe het nu zit met de snellere i40.
Zo krijgt de Avante een bodykit met stijlelementen van de i30 Turbo, stevige einddempers en een setje 18-duims velgen in de wielkasten. Optioneel horen daar zelfs nog een spoiler en extra sportieve accenten bij. Krachtbron voorin is de gekende 1.6 T-GDi (hallo, i30 Turbo, Kia Cee'd GT en Veloster Turbo) met 204 pk en 265 Nm die kan gehangen worden aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling. Goed voor een sprint naar de honderd in een respectabele 8 seconden.
Maar goed, waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden