Wat BMW niet doet, daar zorgt Alpina wel voor. Een 7 Reeks met 600 pk bijvoorbeeld. Vandaag trok Alpina het doek van de B7 Biturbo.
Als je hem in het echt wil gaan bekijken moet je naar het autosalon in Genève afzakken, begin maart. Maar zo'n Alpina moet je natuurlijk rijden. Of laten rijden, in het geval van de B7. Want ook in de Alpina-versie van de dikste BMW zit je achterin goed.
Dat het vooruit zal gaan staat buiten kijf. Alpina zegt zelf dat de 4.4 V8 met dubbele turbo goed is voor 608 pk en 800 Nm. Daarmee rijd je in een snelle 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u, de topsnelheid bedraagt 310 km/u. Het gemengd verbruik bedraagt verder 10,7 l/100 km, de CO2-uitstoot is 242 g/km.
Een Alpina B7 Biturbo is vanaf nu te bestellen. De Belgische prijs bedraagt 148.000 euro, BTW inbegrepen.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 19 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 22 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden