Je hebt de wagen misschien al zien staan tijdens je bezoek aan het salon van Brussel, al staat hij ietwat weggedoken in een hoekje op de CNG-stand. Nochtans heeft de Bi-Fuel Volvo V60 allerlei voordelen.
Behalve de plug-in hybride V60, de diesel en de benzine, biedt Volvo de klant nu ook een Bi-Fuel versie aan in België. Die krijgt als basis de T5 motor met 245 pk en 350 Nm maar ziet dankzij de toevoeging van een Westport CNG-installatie zijn CO2-uitstoot dalen van 149 g/km naar 116 g/km. Wie de wagen op biogas laat rijden, keldert de CO2-uitstoot zelfs naar 38 g/km.
Een V60 BiFuel kost in België 46.550 euro, of een kleine 2.000 euro meer dan een gewone V60 T5 Summum.
CNG is bij ons een opkomende brandstof naast de elektrische wagen, zeker nu de overheid allerlei premies en belastingsvoordelen geeft aan mensen die voor een elektrische of CNG-wagen kiezen. In België zijn er momenteel 40 tankstations voor aardgas. In 2016 komen er daar nog 30 bij.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 9 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden