Na een carrière van 26 jaar bij Ferrari trok Roberto Fedeli in 2014 richting BMW om zijn kennis te delen met de M-divisie. Amper twee jaar later trekt de ingenieur achter de LaFerrari terug naar zijn familie, want Fiat Chrysler Automobiles doet beroep op de Italiaan om Alfa Romeo op rails te krijgen. Of iets specifieker: om de technische problemen op te lossen die de Giulia plagen.
Toegegeven, de kans is groot dat je nog nooit hebt gehoord van Roberto Fedeli. Toch heeft de man zijn strepen verdiend als hoofdingenieur van enkele heerlijke automobielen. Specifiek hebben we het dan over goed van Ferrari, want de man klokt al in bij het bedrijf sinds 1988 en stond sinds 2007 in voor de ontwikkeling van pakweg de 458 Italia, F12 Berlinetta en... LaFerrari. Juist ja, geen zondagsingenieur dus.
Na die laatste hypercar trok de Italiaan in 2014 echter richting BMW. Lang heeft zijn avontuur daar niet geduurd, want Fedeli keert terug naar de Fiat-groep (FCA), als hoofd van de technische dienst van Maserati en Alfa Romeo. Niet zonder reden volgens interne bronnen van de merken, want zeker bij Alfa zijn er de nodige bergen die nog moeten worden overwonnen.
Eén daarvan is volgens de laatste geruchten dat de Giulia sedan geen voldoende scoort op de hedendaagse crash tests, waardoor de rakker terug naar de tekentafel moet. En daar staat dus tegenwoordig Roberto Fedeli klaar met zijn rode pen.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 11 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden