Honda gooide de prijzen van de heetste Civic ooit in de openbaarheid. Met 34.000 euro-stukken heb je voldoende om deze hot hatch met duivelse vleugelspoiler bij de dealer buiten te rijden.
Voor dat geld tikt de 2.0 VTEC Turbomotor na op jouw oprit, nadat je met veel schwung de 310 pk (bij 6.500 rpm) en 400 Nm (bij 2.500rpm) de sporen hebt gegeven. De goedkoopste is hij dan misschien niet, met een 0-100 km/u-tijd van 5,7 seconden kroont hij zich tot de vlotste, en de topsnelheid is met 270 km/u ook de hoogste in deze categorie, die van de voorwielaangedreven hot hatches.
Maar snelheid en acceleratie zijn - zeker in dit segment - niet de belangrijkste factoren. Daarom bouwt Honda een '+R'-modus in, dat de respons van verschillende chassis- en aandrijfsystemen verbetert. De motor reageert sneller, omdat de koppelverdeling is veranderd naar een agressievere en meer op prestaties gerichte instelling. De besturing reageer beter op de input van de bestuurder en de demping van het nieuwe in vier standen verstelbare dempersysteem is ook met 30 procent verbeterd. Dit betekent dat de auto steviger aanvoelt en wendbaarder is voor betere prestaties.
Honda verwacht de Civic Type-R net na de zomer bij de dealers.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden