Na de productie van de 375 P1's zou McLaren overstappen op het bouwen van de P1 GTR. Het Britse bedrijf lijkt echter te veel goesting te hebben in hun 1.000 pk sterk circuitbeest waardoor de productie nu al gestart is.
Er zijn twee redenen voor de vroegere start van de productie; Of McLaren wilt niet wachten, of de klanten kunnen niet wachten. Dat laatste is logisch, want het cliënteel tikt even 2,7 miljoen euro af voor een wagen waarmee ze niet eens op de openbare weg kunnen. Wat ze dan wel krijgen? De meest extreme McLaren ooit met 1.000 pk achterin.
De Britten schatten dat er zo'n 45 P1's zullen omgebouwd worden tot GTR. Dat het op lange termijn een collectorenitem wordt, dat staat nu al vast.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden