Live in Genève 2015: Koenigsegg regera is meesterlijk

koenigsegg-regera-2015-01

Dat het een ferme bak is, die Regera. En voor die wagen alleen al zou je naar de beurs mogen afzakken, al zullen andere supercars je dan ook wel aanspreken.

'Regera' is de plaatselijke taal voor 'heersen', laat dat duidelijk zijn. De Zweden hebben in ieder geval hun best gedaan om dat ook naar buiten te laten komen in de cijfers. De One:1 had destijds 1.341 pk, deze Regera heeft er 1.500. Dat vermogen wordt behaald door de 5.0 V8 benzinemotor te koppelen aan drie elektromotoren. Twee elektromotoren zitten elk op een achterwiel, eentje zit net achter de transmissie. Zo treedt de Regera in de voetsporen van supercars als de Porsche 918 Spyder en de Ferrari LaFerrari. Koenigsegg zegt dat de Regera ook zowat 40 km elektrisch rijdt, al vragen wij ons af wie dat zou willen.

Mooi is zo'n supercar natuurlijk niet, al is deze Regera een hele verademing tegenover de CCXR die een beetje verderop de stand staat. Een massieve achterkant wordt onderaan helemaal bekleed met carbon. De splitsing tussen carbon en carrosserie wordt gebruikt om de uitlaat en achterlichten in te plaatsen. Aan de voorzijde herken je mits wat goodwill trekken van een Jaguar F-Type, al houdt de vergelijking tussen beide wagens wel op bij de koplampen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Quin 12:50
afbeelding van Quin

'Mooi is zo'n supercar natuurlijk niet', die zin snap ik niet echt :-D. Supercars worden toch gemaakt om er geweldig mooi uit te zien?

Het ziet er in ieder geval een beest uit.

Sven 14:15
afbeelding van Sven

Laten we zeggen dat de meningen op de redactie verdeeld zijn. Supercars worden gemaakt om geweldig snel te zijn.

Yvesw 14:41
afbeelding van Yvesw

Ik zit in het 'niet-kamp' van deze Regera. Die cijfers zijn om van te duizelen, maar naast de One:1 lijken de lijnen (in het echt) niet echt te kloppen van deze Regera. Ik vond het visueel maar niets. Enkel de velgen waren uitermate knap. :-)

Techno Patat 14:59
afbeelding van Techno Patat

En de One:1 had toch 1300 en een sjiek pk's? Je weet wel, megacar of wat was het? Van 1 megawatt aan vermogen? Geen 1100 allesinds, dat was denk ik dat ander zeldzaam beestje van Koeningsegg!

ongelofelijk dat de overigens al meer dan 1 model hebben met meer dan 1.000 pk's :O! Eigenlijk te ziek voor woorden, mijn Alfa is op de dagdagelijkse weg snel genoeg met 250pk en deze doet dat eventjes X6 op de helft van het aantal banden met zowat 3/5e van het gewicht? Wie durft er daar ooit op de openbare weg langer dan 5 seconden op het gas duwen man :P?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws