Dat het een ferme bak is, die Regera. En voor die wagen alleen al zou je naar de beurs mogen afzakken, al zullen andere supercars je dan ook wel aanspreken.
'Regera' is de plaatselijke taal voor 'heersen', laat dat duidelijk zijn. De Zweden hebben in ieder geval hun best gedaan om dat ook naar buiten te laten komen in de cijfers. De One:1 had destijds 1.341 pk, deze Regera heeft er 1.500. Dat vermogen wordt behaald door de 5.0 V8 benzinemotor te koppelen aan drie elektromotoren. Twee elektromotoren zitten elk op een achterwiel, eentje zit net achter de transmissie. Zo treedt de Regera in de voetsporen van supercars als de Porsche 918 Spyder en de Ferrari LaFerrari. Koenigsegg zegt dat de Regera ook zowat 40 km elektrisch rijdt, al vragen wij ons af wie dat zou willen.
Mooi is zo'n supercar natuurlijk niet, al is deze Regera een hele verademing tegenover de CCXR die een beetje verderop de stand staat. Een massieve achterkant wordt onderaan helemaal bekleed met carbon. De splitsing tussen carbon en carrosserie wordt gebruikt om de uitlaat en achterlichten in te plaatsen. Aan de voorzijde herken je mits wat goodwill trekken van een Jaguar F-Type, al houdt de vergelijking tussen beide wagens wel op bij de koplampen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden